SATS - Code of conduct

SATS Group är Nordens ledande träningskedja, med visionen att påverka hälsa och livskvaliteten hos alla deras medlemmar och samhället i stort.

Uppdraget

SATS Group hade ett behov av att informera om sin Code of Conduct och samtidigt ge användaren möjlighet att träna på gott omdöme.

Utbildningen skulle rikta sig till alla anställda på SATS och med anställda menar SATS alla som har ett kontrakt att utföra arbete i och för SATS Group vilket ungefär är 10 000 personer. 10 000 personer som alla har olika behov, bakgrund och erfarenhet av utbildning. 

SATS strävar hela tiden efter att ligga i framkant med innovativa lösningar för att vara den främsta träningskedjan i branschen. Det skulle även genomsyras i deras E‑learning.

Lösning

Med en energifylld och peppande utbildning, fylld med film, interaktioner och spel introducerar vi användaren till The Code, SATS Code of Conduct. Genom olika övningar i form av bänkpress, solhälsning och löpning lär vi ut vad som förväntas av alla anställda och av SATS Group som företag.

Utbildningen guidar användaren i olika händelser som hen kan ställas inför under en arbetsdag och hjälper användaren att förstå vad som är ok och inte ok inom SATS Group.

Vi skapade en snygg, informativ, pedagogisk och interaktiv utbildning som andas SATS som alla kan ta till sig, inspireras av och söka kunskap i. 

 

- Happyworks kreativitet resulterade i en Code of Conduct online utbildning som matchar vår kärnverksamhet perfekt och som samtidigt motiverar våra SATS medarbetare att gå igenom den. Initialt var det viktigt för oss att utbildningen skulle kännas och upplevas som SATS och det tycker vi att de har lyckats med på bästa sätt.

Samarbetet kändes enkelt och lustfyllt under hela vägen och där det fanns en stor lyhördhet och flexibilitet för våra önskemål. Vi ser fram emot fler starka samarbeten där vi tillsammans jobbar mot vår vison ”We make people healthier and happier”


– Johan Westberg, Nordic Culture and People Manager.